Start Up Marketing

17. 02. 28
posted by: Super User
Hits: 557

Marketing sposobem na ustabilizowanie firmy

Start up to ryzykowny biznes, z definicji swojej zakłada bowiem wprowadzanie na rynek innowacyjności i nieobecnych na nim wcześniej usług. Taki profil działalności wiąże się z pewnym stopniem ryzyka, a aby zapewnić przyszłość firmy oraz jej rozwój potrzebny jest pewien stopień stabilizacji, ową stabilizację mogą zapewnić między innymi odpowiednie działania marketingowe.

 

Pierwszym podstawowym elementem prowadzenia start up marketingu jest generowanie leadów, czyli odbiorców, do których najlepiej trafi oferta młodej firmy. Owo tworzenie leadów powinno odbywać się między innymi dzięki odpowiednio dobranym narzędziom marketingowym. Narzędzia, które mogą pomóc w promowaniu nowej firmy to między innymi:

 

  1. E-mail marketing – więcej a jego temat możecie przeczytać w osobnym dziale. Jego potęgą jest możliwość dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców, która będzie faktycznie zainteresowana produktem, który start up ma do zaoferowania.

  2. SEO – strona internetowa jest w dzisiejszych czasach podstawą prowadzenia każdego biznesu, jednak nie wystarczy mieć dobrze zbudowaną stronę, aby zaczęła ona sprzedawać konieczne jest uczynienie jej widoczną dla potencjalnych odbiorców. Można to osiągnąć dzięki dwóm rodzajom działań: z jednej stron poprzez pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania, z drugiej natomiast poprzez płatną kampanię linków sponsorowanych. W obu przypadkach dzięki tego typu działaniom strona zacznie się wyświetlać na określone słowa kluczowe. Jednak samo wejście użytkownika na stronę www to dopiero połowa sukcesu, powinien on znaleźć na niej wartościowe, atrakcyjne i angażujące treści, które sprawią, że zainteresuje się on bliżej oferowanymi przez start up towarami czy usługami.

  3. Social media – to doskonały kanał komunikacji zwłaszcza w przypadku usług i produktów kierowanych do młodszego grona odbiorców. Dzięki social media można informować o produkcie, tworzyć społeczność wokół firmy oraz kreować nowe trendy i zapotrzebowanie na oferowane przez start up usługi i towary.

 

 

Niezwykle ważnym w przypadku innowacyjnych start upów jest również informowanie klienta o pojawieniu się na rynku określonego dobra czy usługi, czegoś nowego, czego nigdy wcześniej nie widzieli, dlatego tworząc kampanie reklamowe i strategie marketingowe dla start upów warto skupiać się w pierwszej kolejności na informowaniu klientów, pokazywaniu im zalet nowych produktów oraz generowaniu wśród nich zapotrzebowania na oferowany przez start up towar czy usługę. Jest to o wiele ważniejsze, zwłaszcza w początkach prowadzenia działań marketingowych niż ścisłe nastawienie na efekty sprzedażowe. Jeśli uda się wygenerować zapotrzebowanie lub modę na dany produkt, szanse sprzedażowe znacznie wzrosną, a to przełoży się również na stabilizację rynkową firmy.   

Content marketing


Content marketing polega na tworzeniu wartościowych i angażujących dla odbiorcy treści. Chodzi zatem o to, by dostarczyć ściśle określonej i zainteresowanej wąską tematyką grupie odbiorców jak najwartościowszych z ich punktu widzenia treści. Ten rodzaj marketingu nastawiony jest na działania długofalowe, na pozyskiwanie uwagi odbiorców, budowanie ich zaufania, a dopiero w efekcie sprzedaż. Istnieje wiele form uprawiania kontent marketingu, wśród najważniejszych należy wymienić między innymi: artykuły, poradniki, bezpłatne ebooki, video, webinaria, infografiki, podcasty, recenzje, wywiady, teksty eksperckie czy raporty.

 

Analityk internetowy pilnie poszukiwany!

Ostatnimi czasy wiele mówi się o powstaniu nowych zawodów takich jak analityk danych czy analityk internetowy, są to ludzie coraz bardziej poszukiwani, ale czym tak naprawdę się zajmują?

Analityka internetowa polega na gromadzeniu danych na temat użytkowników strony www, ich odpowiedniej kategoryzacji, sortowaniu oraz analizie, na podstawie wysnuwa się istotne dla marketingu wnioski, które umożliwiają weryfikację kierunku dotychczasowych działań oraz wprowadzenie istotnych biznesowo zmian.