Reklama PPC

17. 02. 28
posted by: Super User
Hits: 769

Płatna reklama w wyszukiwarce

Reklamy PPC to skrót o angielskiego wyrażenia pay per click, tym mianem określa się płatne system reklam udostępniane przez wyszukiwarki oraz duże katalogi. Działa to w ten sposób, że wyszukiwarki zwracając użytkownikom listę stron na wybrane słowa kluczowe udostępniają im jednocześnie wyniki reklam na określone słowa kluczowe. W tym artykule postaramy się przedstawić najważniejsze informacje dotyczące tego typu reklam.

 

PPC jako forma rozliczenia

PPC to również forma rozliczenia, która zakłada, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownika w baner lub link. Nie ma znaczenia ile razy reklama się wyświetli liczy się liczba osób, które wejdą na reklamowaną stroną za pośrednictwem opłaconej reklamy.

 

Rodzaje programów PPC

Wyszukiwarki internetowe udostępniają reklamodawcą różne rodzaje systemów reklamowy, w których istnieje możliwość rozliczenia w systemie PPC. Przykładem takich programów są AdWords oraz AdSense oferowane przez Google, czy OnetBoks oraz OnetKontekst od Onetu.

 

Mierzenie efektywności działań

Większość systemów reklamy PPC umożliwia również sprawdzenie jej skuteczności, czy to za pomocą statystyk kliknięcia w reklamę czy też mierzenia współczynnika konwersji, czyli nie tylko sprawdzenia czy użytkownik wszedł na stronę, ale również czy wykonał pożądaną akcję, np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego, itp. Dzięki możliwości sprawdzenia reakcji na różne formy czy teksty wyświetlania reklamy reklamodawcy mają możliwość sprawdzenia, które z nich są najbardziej efektywne oraz określenia, w którym kierunku powinny one iść.

 

Dobrze skonstruowana reklama PPC

 

Reklama w internecie, aby była skuteczna musi zachęcać użytkownika do kliknięcia w nią, aby było to możliwe, musi mu ona oferować wartość, której nie znajdzie u konkurencji, wyróżniać się na tle innych. W przeciwnym razie jest niczym więcej jak zachęceniem użytkownika do skorzystania z oferty konkurencji, a więc mija się ona ze swoim celem. Tworząc treść reklamy należy tak ją przygotować, aby zwróciła ona uwagę konsumenta oraz przyciągnęła jego uwagę na tyle, że zapozna się z jej treścią, a nie pominie jej i przejdzie dalej. Tworząc tego typu reklamę należy dokonać analizy takich elementów jak ceny produktów czy usług oferowanych przez firmę, na tle konkurencji. Jeśli ceny są niższe, reklama będzie skuteczna. Należy przeanalizować również dostępny asortyment na tel innych podobnych firm działających w internecie. Szerszy asortyment może zapewnić większą skuteczność reklamy. Kolejnym elementem jest analiza jakości produktu, część użytkowników sieci nie szuka bowiem najtańszych produktów, ale najlepszych – do takich osób powinieneś się zwracać jeśli oferujesz wysokiej jakości towary. Kolejnym punktem jest jakość obsługi klienta, co również może przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy, np. jeśli zależy mu na czasie, wysyłka w 24h, będzie dla niego przekonywująca, zaś jeśli oczekuje porady, z pewnością doceni możliwość kontaktu z konsultantem. Elementem, którego nie należy pomijać jest również budowa samej stron, czy jest to sklep internetowy, czy może strona dostarczająca informacji o produkcie? W zależności od odpowiedzi na to pytanie należy dostosować kampanię reklamową do zawartości jaką strona oferuje. 

Content marketing


Content marketing polega na tworzeniu wartościowych i angażujących dla odbiorcy treści. Chodzi zatem o to, by dostarczyć ściśle określonej i zainteresowanej wąską tematyką grupie odbiorców jak najwartościowszych z ich punktu widzenia treści. Ten rodzaj marketingu nastawiony jest na działania długofalowe, na pozyskiwanie uwagi odbiorców, budowanie ich zaufania, a dopiero w efekcie sprzedaż. Istnieje wiele form uprawiania kontent marketingu, wśród najważniejszych należy wymienić między innymi: artykuły, poradniki, bezpłatne ebooki, video, webinaria, infografiki, podcasty, recenzje, wywiady, teksty eksperckie czy raporty.

 

Analityk internetowy pilnie poszukiwany!

Ostatnimi czasy wiele mówi się o powstaniu nowych zawodów takich jak analityk danych czy analityk internetowy, są to ludzie coraz bardziej poszukiwani, ale czym tak naprawdę się zajmują?

Analityka internetowa polega na gromadzeniu danych na temat użytkowników strony www, ich odpowiedniej kategoryzacji, sortowaniu oraz analizie, na podstawie wysnuwa się istotne dla marketingu wnioski, które umożliwiają weryfikację kierunku dotychczasowych działań oraz wprowadzenie istotnych biznesowo zmian.