E-mail Marketing

Print
17. 02. 28
posted by: Super User
Hits: 1186

 

 

 

  1. Stwórz listę faktycznie zainteresowanych Twoim produktem klientów. Oczywiście możesz kupić gotową bazę kontaktów, która zawiera setki i tysiące e-maili, pytanie tylko jaka będzie wówczas Twoja skuteczność. Przecież to przypadkowe osoby, które być może nigdy nie słyszały o Twojej firmie, dla nich Twoje wiadomości do SPAM w czystej postaci. Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie stworzenie własnej bazy klientów. Jak to zrobić? Przede wszystkim można zaoferować atrakcyjne rabaty, dla tych użytkowników, którzy podadzą swój adres e-mail, można również zaoferować im dostęp do atrakcyjnych pożądanych przez nich treści, wówczas podanie adres maila wydaje się niewielką ceną, za możliwość otrzymania interesujących ich informacji czy materiałów.

  2. Kategoryzuj swoją listę kontaktów. Stwórz listę cech według, których podzielisz użytkowników adresów e-mail na określone kategorie. Wyznacznikiem może być płeć, wiek, konkretne zainteresowania, to czy już coś u Ciebie kupili, czy też weszli na stronę, ale nie dokonali zakupów. Następnie kiedy będziesz wysyłać e-maile nie wysyłaj ich hurtowo do każdego użytkownika, ale przesyłaj je do określonej grupy odbiorców.

  3. E-mail tylko z ofertą reklamową do SPAM. Wiele firm staje na głowie, aby wymyślić metody, by ich e-maile nie zostały oznaczone jako spam. Mówią o odpowiednich tytułach e-maili, pomijaniu stopek graficznych, czy adresach e-mail, które wskazują na prywatne osoby. Jenak istotą tworzenia e-maili, które nie będą spamem jest zaoferowanie użytkownikom również wartości płynącej z e-maila, najprostszą metodą jest przygotowanie newslettera z atrakcyjnymi ofertami i rabatami czy np. e-gazety, która obok ofert zawiera także ciekawe z punktu widzenia odbiorcy artykuły poświęcone danej tematyce.

  4. Nie męcz odbiorcy – zasypywanie klientów codziennymi e-mailami z pewnością nie wyjdzie na zdrowie Twojej firmie. Nie zyskasz ich uwagi, a jedyne zmęczysz swoją nachalnością. Częstotliwości, z którą możesz bez obaw wysyłać e-maile to 2 razy w miesiącu, jeśli chcesz robić to częściej musisz im przedstawić naprawdę dobry powód do tego, że chcesz ich codziennie zasypywać e-mailami. Jeśli będziesz to robić zbyt często, to klienci albo sami zrezygnują z obecności w Twojej bazie, albo oznaczą e-maile od Ciebie jako spam, przez co automatycznie będą one trafiały do kosza. Podstawową zasadą w e-mail marketingu jest umiar w ilości przesyłany informacji handlowych.