Content Marketing

17. 02. 28
posted by: Super User
Hits: 1027

 

 Content marketing ma wiele zalet, które przydają się również w innych dziedzinach działalności marketingowej firmy. Z jednej strony dzięki ciekawym i specjalistycznym artykułom z danej branży firma buduje swój wizerunek jako specjalistów w danej dziedzinie. Z drugiej zyskuje grono wiernych odbiorców, przed którymi nie ukrywa, że tworzy treści również dla potrzeb marketingu, oni zaś zgadzają się na to, treści bowiem są na tyle interesujące, że nie uważają tego za wysoką cenę za dostęp do nich. Z trzeciej strony publikowanie wartościowych artykułów sprzyja również pozycjonowaniu strony www, bowiem Google promuje unikatowe treści, ponadto użytkownicy sami przekazują sobie linki do stron o wartościowym contencie, co w efekcie buduje również system silnych linków i promuje firmę tworzącą daną zawartość dzięki działaniom marketingu wirusowego. 

 

Jednak, aby móc korzystać z dobrodziejstw jakie daje content marketing, treści przygotowywane w ramach tego typu działań muszą być atrakcyjne i odpowiednio zbudowane. Tworząc teksty w pierwszej kolejności należy określić grupę docelową. Można to zrobić zadając sobie pytanie dla kogo piszę? Kogo zainteresuje moja treść? Czy jest ona interesująca dla klientów mojej firmy? Innymi słowy w content marketingu nie chodzi o to, by pisać tak, aby każdy nas zrozumiał – co jest podstawą dziennikarstwa. Zasadą jest tutaj pisanie tak, by trafić do określonej grupy ludzi, często posiadających już pewną wiedzę na temat, na który piszemy. Te osoby, chcą swoją wiedzę pogłębić, dlatego nie będą zainteresowane podstawowymi informacjami, chyba, że te informacje wnoszą swoiste novum do dotychczasowej wiedzy z danej dziedziny. 

 

Tworząc przekazy content marketingu należy pamiętać, że liczy się nie tylko treść, ale również atrakcyjność form jej przekazywania. Dlatego warto pamiętać, aby każda treść były dodatkowo uatrakcyjniona. Jeśli piszemy teksty, powinny być one bogato ilustrowane, jeśli tworzymy infografiki nie poprzestawajmy wyłącznie na tabelach, liczy się cała szata graficzna, jeśli tworzymy filmy instruktażowe czy webinaria wykorzystujmy różnorodne pomoce naukowe, korzystajmy z możliwości jakie dają nam współczesne technologie i media. Dzięki temu stworzymy treści angażujące dla użytkowników. 

 

Tworząc content marketing na potrzeby SEO, należy pamiętać o odpowiednim doborze słów kluczowych, które pomogą pozycjonować stronę i artykuł na interesujące nas treści. 

Content marketing


Content marketing polega na tworzeniu wartościowych i angażujących dla odbiorcy treści. Chodzi zatem o to, by dostarczyć ściśle określonej i zainteresowanej wąską tematyką grupie odbiorców jak najwartościowszych z ich punktu widzenia treści. Ten rodzaj marketingu nastawiony jest na działania długofalowe, na pozyskiwanie uwagi odbiorców, budowanie ich zaufania, a dopiero w efekcie sprzedaż. Istnieje wiele form uprawiania kontent marketingu, wśród najważniejszych należy wymienić między innymi: artykuły, poradniki, bezpłatne ebooki, video, webinaria, infografiki, podcasty, recenzje, wywiady, teksty eksperckie czy raporty.

 

Analityk internetowy pilnie poszukiwany!

Ostatnimi czasy wiele mówi się o powstaniu nowych zawodów takich jak analityk danych czy analityk internetowy, są to ludzie coraz bardziej poszukiwani, ale czym tak naprawdę się zajmują?

Analityka internetowa polega na gromadzeniu danych na temat użytkowników strony www, ich odpowiedniej kategoryzacji, sortowaniu oraz analizie, na podstawie wysnuwa się istotne dla marketingu wnioski, które umożliwiają weryfikację kierunku dotychczasowych działań oraz wprowadzenie istotnych biznesowo zmian.