Analityka Internetowa

17. 02. 28
posted by: Super User
Hits: 1037

 

Istnieje cała gama narzędzi, które umożliwiają prowadzenie skutecznej analityki internetowej, poniżej prezentujemy kilka godnych uwagi.

 

Google Analytics – jedno z najpopularniejszych narzędzi analityki internetowej, udostępniane jest za darmo przez Google i połączone z platformą Google AdWords, co umożliwia lepsze optymalizowanie kampanii linków sponsorowanych. Google Analytics w przejrzysty sposób prezentuje wiele różnorodnych danych dotyczących aktywności użytkowników na stronie www. Umożliwia między innymi sprawdzenie ilu użytkowników wchodzi dziennie na stronę www, jakie podstrony przeglądają, ile czasu spędzają na stronie, umożliwia sprawdzenie współczynnika konwersji oraz odrzuceń.

 

Moz Analytics – to narzędzie służące do badania efektywności kampanii social media, działań content marketingu, aktywności poszczególnych marek czy analizowania linków prowadzących do strony. Główną wadą tego narzędzia jest fakt, że nie pozwala ono na mierzenie ruchu na stronie, a więc w tym zakresie należy sięgnąć po jeszcze inny produkt, który by to umożliwiał.

 

Woopra to kolejne narzędzie umożliwiające obserwacje ruchu na stronie. Jego ogromną zaletą jest mierzenie ruchu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można na bieżąco monitorować co dzieje się na stronie i jak zachowują się użytkownicy. Woopra mierzy aktywność użytkowników strony, pokazuje współczynnik konwersji i wiele innych elementów, bardzo przydatnych w przypadku analityki internetowej.

 

 

Majestci – jest to narzędzie przydatne zwłaszcza webmasterom. Pozwala ono określić czy domena była wcześniej używana, sprawdzić profil jej linków, trust rank i ilość cytowań. Pokazuje również ilość linków prowadzących do strony i słowa kluczowe na jakie strona się pozycjonuje. Jest to zatem również dobre narzędzie dla pozycjonerów.

Content marketing


Content marketing polega na tworzeniu wartościowych i angażujących dla odbiorcy treści. Chodzi zatem o to, by dostarczyć ściśle określonej i zainteresowanej wąską tematyką grupie odbiorców jak najwartościowszych z ich punktu widzenia treści. Ten rodzaj marketingu nastawiony jest na działania długofalowe, na pozyskiwanie uwagi odbiorców, budowanie ich zaufania, a dopiero w efekcie sprzedaż. Istnieje wiele form uprawiania kontent marketingu, wśród najważniejszych należy wymienić między innymi: artykuły, poradniki, bezpłatne ebooki, video, webinaria, infografiki, podcasty, recenzje, wywiady, teksty eksperckie czy raporty.

 

Analityk internetowy pilnie poszukiwany!

Ostatnimi czasy wiele mówi się o powstaniu nowych zawodów takich jak analityk danych czy analityk internetowy, są to ludzie coraz bardziej poszukiwani, ale czym tak naprawdę się zajmują?

Analityka internetowa polega na gromadzeniu danych na temat użytkowników strony www, ich odpowiedniej kategoryzacji, sortowaniu oraz analizie, na podstawie wysnuwa się istotne dla marketingu wnioski, które umożliwiają weryfikację kierunku dotychczasowych działań oraz wprowadzenie istotnych biznesowo zmian.